Ahmet Baran Yazgan: 'Selef ‘2023’ Dedi, Tutmadı; Halef ‘2028’ Diyor'

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin 2019'da temeli atılan, ancak sürekli gecikme ve maliyet artışına uğrayan durumu ele alındı. CHP Edirne Milletvekili Ahmet Baran Yazgan, projenin 5 yıllık gecikmesi ve maliyet artışıyla ilgili eleştirilerde bulundu. Projenin başlangıçta vaat edilen 2023 hedefinin gerisinde kaldığı ve yeni Bakan Abdulkadir Uraloğlu'nun 2028'de faaliyete geçeceğini açıkladığı ifade edildi.

Ahmet Baran Yazgan: 'Selef ‘2023’ Dedi, Tutmadı; Halef ‘2028’ Diyor'

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 2019 yılında temeli atılan Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi, başlangıçta vaat edilen tarihlerin gerisinde kalarak hala tamamlanamadı. Projenin temelini atan dönemin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun 2023 hedefi tutmazken, yeni Bakan Abdulkadir Uraloğlu ise projenin 2028'de faaliyete geçeceğini açıkladı.

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Edirne Milletvekili Ahmet Baran Yazgan, 5 yıllık gecikme ve maliyet artışıyla ilgili olarak "İktidarın öngörüsüzlükleri nedeniyle hızlı tren, tam bir yılan hikayesine döndü. Halkın vergileriyle yapılan yatırımlar için hayal satıyorlar. İktidarın hamasetinin faturası, halka kesiliyor" şeklinde eleştirilerde bulundu.

Projenin maliyetinde de ciddi bir artış yaşandığı belirtiliyor. 2019 yılında 7.4 milyar lira olarak öngörülen maliyet, 2023'te 17.9 milyar liraya yükseldi. 2028'e kadar tamamlanması öngörülen projenin toplam maliyeti ise 35.9 milyar liraya çıktı.

CHP Edirne Milletvekili Yazgan, konuyu Meclis'e taşıdı ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu'na şu soruları sordu: "2023 yılında faaliyete geçmesi beklenen Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin ne zaman tamamlanması öngörülmektedir? Projenin bitiş yılı olarak farklı tarihlerin açıklanmasının ve 5 yıllık gecikmenin gerekçesi nedir? Projenin tamamlanmamasında sorumluluğu bulunanlar hakkında soruşturma açılmış mıdır? Soruşturma açıldıysa sonucu ne olmuştur? Projenin maliyetinin her geçen yıl artmasının gerekçesi nedir? Projedeki 5 yıllık gecikmenin maliyeti ne olmuştur?"