Potentia

Haber Teknoloji

Geçtiğimiz şubat ayı içerisinde Steam üzerinde yayımlanan Potentia oyunu son günlerde ismini epey duyurdu.

Ekip içerisinde görev alan Oğuzha ile tesadüfen bir projede denk geldik ve başladık sohbet etmeye, Potentia'yı duyunca dayanamadık ufak bir röportaj hazırladık.

Oyunun nasıl bir gelişim süreci yaşandığı ve ortaya nasıl çıktığına sizlerle birlikte şahit olacağız.

 

Bu hafta Potentia'nın geliştiricisi olan Wily Pumpkin ekibinde yer alan Oğuzhan Alper Pehlivan ile sohbet tadında bir röportaj gerçekleştirdik.

 

- Öncelikle merhaba, röportaj talebini kabul ettiğin için teşekkür ederim.

 

Oğuzhan: Merhaba Ümitçim, bende teklifin için çok teşekkür ediyorum, bende çok memnun oldum.

 

- Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?

 

Oğuzhan: Tabii ki, ben Oğuzhan Alper Pehlivan Şuan İstanbul'da yaşıyorum fakat daha öncesinde Türkiye'nin pek çok şehirinde yaşadım.

İş hayatına 2012 yılında bir firmada 'Sosyal Medya Pazarlama Müdürü olarak başladım, o dönemler türkiye'de sosyal medya terimleri henüz yeni oluşmaktaydı.

Ardından 2016 yılında Webhelp Türkiye'de Çağrı Merkezinde devam ettim, bu süreçte Günümüzde Türkiye'de büyük bir oyuncu kitlesi bulunan bir MENA oyununda Game Master olarak çalışmaya başladım aynı zamanda ekibi yönettim, daha sonrasında ayrıldım.

2019 yılı içerisinde MTCGame'de Müşteri İlişkileri ve Topluluk Müdürü olarak devam ettim, daha sonrasında sağlık sorunları sebebiyle ayrılmak durumunda kaldım.

2020 Yılı içerisinde Yeny Elektronik Spor Merkezleri'nde Spor Menajeri olarak görev aldım. Bir taraftan 2017 yılından itibaren bugün halen Türkiye'nin en büyük konsol firması olan Oyun Merkezi'nde Çevirmenlik, Pazarlama Uzmanı olarak görevime devam etmekteyim.

Bunun haricinde Winn10 isimli bir E-Ticaret sitesinde Genel Müdür olarak görev almaktayım. Oyun sektörüne geri dönecek olursak, kasım 2020 tarihinde aynı anda 3 farklı oyun firmasında görev almaya başladım. Genel olarak Hero Concept'de görev alırken, Berzah Games ve Wily Pumpkin'de görev alıyorum.

 

- Wily Pumpkin ekibi nasıl oluştu, nasıl karar verdiniz?

 

Oğuzhan: Ben Potentia'nın kuruluş aşamasında ekibin içerisinde dahil değildim, fakat bu kişiler okul arkadaşları olmasından dolayı Post Apokaliptik oyun geliştirme fikriyle birlikte bir araya geliyorlar, ben 2020 yılında ekibe dahil edilirken, ekip tamamen 2018 yılında kuruluyor ve geliştirilmesine başlanıyor ve adım adım oyun geliştiriliyor.    

 

 

- Potentia 'nın geliştirme süreci  nasıl başladı?

 

Oğuzhan: Potentia geliştirilme süreci çok düşük neredeyse sıfıra yakın bütçeyle başladı, ekip üyeleri kendi evlerindeki bilgisayarlarından ortak bir şekilde adım adım geliştirilmesiyle başladı. Daha sonrasında Etraftan destek ve gerek krediye başvurularak bir ofis kurulmasıyla devam etti ve mevcut bütçe ile birlikte ekipman alınıp düşük imkanlar ile

çok iyi bir ürün çıkarttıklarına ben inanıyorum, fakat mükemmel bir oyun çıktığına kesinlikle katılmıyorum.  

 

 

- Çok ufak bir noktaya değinmek istiyorum, 'neredeyse sıfır bütçe ile yapıldığından bahsettiniz' bütçeyi açıklayabilir misiniz?

 

Oğuzhan: Ürün tabii ki, sıfır TL bütçe ile çıkmış bir ürün değil. Küçük oyunlar ile birlikte aynı bütçe harcandı ama bütçe olmaması sebebiyle ciddi yoğun bir süre ve emek harcandı. Daha yüksek bir bütçe olsaydı belki, daha fazla ekip ile kısa sürede daha iyi bir iş çıkartılabilirdi diye düşünüyorum.

 

 

 

- Potentia'nın geliştirme süreci nasıl geçti?

 

Oğuzhan: Potentia'nın geliştirilme süreci, ekip hayatlarını devam ettirebilmesi adına zaman zaman yavaş ve sorunlu geçtiğini söyleyebilirim, ama genel olarak eğlenildi ve bir sonraki adımlara ulaşıldıkça, adımlar diğer adımları takip edilince mutlu olundu ve sonunda Potentia'nın bugünkü halini almasına bir yol açıldı.

 

 

 

- Potentia'nın mevcut geliştirme sürecinde nelerden ilham aldınız?

 

Oğuzhan: Çok güzel bir soru, şaşıracaksın aslında herkesin düşündüğü gibi bir The Last of Us ilhamı yok, potentia'nın mevcut hali şuan Tom Clancy oyunlarından ve özellikle Splinter Cell Convicton'dan ilham alındı Tom Clancy oyunları ekip olarak bizim için çok ayrı bir noktadadır.

Oyuna genel olarak yansıtılmasa da bizim düşüncelerimizde Crysis veya DayZ gibi ilhamlar da mevcut bizim için.

 

 

- Potentia bana kalırsa, Türk oyun sektörünün 1980'li yıllarda 8 bitlik Keloğlan oyunu ile başlayan macerası ile günümüzde potentia gibi oyun ile devam ediyor. Siz Potentia ve Oyun Sektörü ile ilgili neler düşünüyorsunuz?

 

Oğuzhan: Bu konuda biraz eleştirsel olarak devam edeceğim, türk oyun sektörü içerisinde çok güzel yapımlar çıkıyor.

Örneğin, Cultic Games'in Cats and the Other Lives oyununu yakından takip etmekteyiz, bununla birlikte Uruz isimli oyun mevcut yine benimle ilgili bir yapım olmasına rağmen.

Hero Concept içerisinde benimde görev aldığım ve geliştirdiğimiz, Mayhem Brawler mevcut, inan oyunları birbirinden ayırmıyorum ve hepsini gerçekten çok seviyorum ve hepsini birbirine karıştırmadan devam edebiliyorum.

Fakat, Mayhem Brawler'ın yeri bende bir ayrıdır, bir gönül bağı olduğunu söyleyebilirim aramızda. 

Hatta M11 Oyun Stüdyosu'nu geliştirdiği "RONIN: Two Souls One Body" isimli oyun 2 arkadaşın kendi aralarında geliştirdiği bir oyun olmasına rağmen oldukça fazlasını vaad etmekte ve daha iyi bir noktaya geleceğinin başarısına inanmak istiyorum aynı zamanda.

Fakat bizim Potentia'da en büyük şanssızlığımız, Erzurum isimli oyun ile aynı süreçte piyasaya çıkmış olmamızdı.

Özür dileyerek söylemeliyim ki Proximity Games, türk oyun sektörünü küçümseyerek hakaretsel bir davranış içerisinde bulundu. Bu kadar insanları sömürüsel davranışta bulunulup ve oyuncu kitleye hakarette bulunulması oldukça yanlış olduğunu düşünüyorum.

Bu durum ile birlikte Türk Oyun Sektörünü dünyadaki durumunu tehlikeye atmaktadır. Erzurum Oyununun mevcut olaylarından dolayı kitle bizi görmelerine engel olduğunu söyleyebilirim. Proximity Games kişisel olarak söyleyecek olursam, çıkarttıkları tüm oyunlarda başarısız olduklarını düşünüyorum. 

 

 

 

- Oyuncuların izlenimleri nasıl?

 

Oğuzhan: Potentia'nın izlenimleri bizim beklediğimizden daha iyi oldu. Açıkçası söyleyecek olursak, iğneyi kendine çuvaldızı başkasına batır bir söz vardır, biz Potentia'da vaat ettiğimizi veremedik, sevgili dostum ve büyük bir hataydı bizim için.

Biz Potentia'yı çok erken çıkarttık ve oyunu bitmiş bir ürün edasıyla çıkarttık bizim Potentia'nın üzerinde geliştirmemiz gereken bir ton iş var diyebiliriz.

 

 

- O halde, oyunu bir Alpha sürüm olarak adlandırıyorsunuz?

 

Oğuzhan: Evet, bize göre bir alpha durumda oyun aslında. Bununla ilgili geçtiğimiz günlerde Potentia'nın Steam Mağazasında detaylı olarak açıkladık, dileyen göz atabilir.

Biz Potentia'nın şuan ki mevcut durumundan memnun değiliz, ama şaşırtıcı bir şekilde oyuncuların yarısından fazlası memnun bu yüzden kendilerine teşekkür ediyoruz.

 

 

- İlerleyen zamanlarda oyunda bizleri ne gibi yenilikler bekliyor?

 

Oğuzhan: Bir önceki soruda dediğim gibi Potentia'nın Steam mağazasında bu yenilikleri aslında bahsetmiştk, ama bir kaç yenilik ile başını ağrıtayım :)

Öncelikle seslendirmeleri sıfırdan yapacağız, düzgün bir diksiyon ve aynı zamanda aksan ile beraber profesyonellik içerisinde yapılacak, önceki seslendirmeler ürünün bütçesiz olmasından kaynaklıydı.

Hikaye biraz daha derinleştireceğiz, yan karakterlerinden hikayelerini derinleştireceğiz ana karakterimizin azerbaycan kökenli olup, ukraynadan yaşadığını söyleyebiliriz hikaye bakımından. Ara sahnelere tekrar çalışılacak.

Aynı zamanda 2 farklı oyun modu getireceğiz, buna ek olarak birden fazla ana karakter seçimi olacak. Hareketli ve Sessiz öldürme seçenekleri de yer alacak.

 

 

- Multiplayer desteği olacak mı?

 

Oğuzhan: Evet, multiplayer desteği olacak.

 

 

 

-  Potentia'nın Steam haricinde başka bir yerde satışa çıkartmayı düşünüyor musunuz, örneğin fiziksel kutulu versiyon gibi?

 

Oğuzhan: Bununla ilgili bir firma ile anlaşmamız gerekiyor, oyunda her zaman böyle bir şansımız bulunuyor. Şu süreç içerisinde bize Konsol ve Fiziksel sürümlerde destek verebilecek bir firma ile anlaşırsak neden bir fiziksel ya da koleksiyon sürümü olmasın ki?

Bu konuyla ilgili bir söz veremiyoruz ama, neden olmasın?

 

 

 - Peki, bu güzel sohbet tadında röportaj için çok teşekkür ediyorum, son olarak elemek isteğiniz bir şey var mı?

 

Oğuzhan: Bu röportajı sağladığın için çok teşekkür ediyorum ümit, tekirdağ yeni inan gazetesine teşekkür ediyorum bizleri konuk ettiği için hem Wily Pumpkin hem kendi adıma çok iyi bir şekilde 2021 yılını geçirmesini diliyorum, halen ilk çeyrekte sayılırız.

Pandemi önlemlerine dikkat etmemizi ve olabildiğince en sağlıklı ve mutlu bir şekilde devam etmemizi diliyorum, potentia'ya olan inançlarını bırakmadıkları için teşekkür ediyorum.

Haber Tarihi : 30.03.2021