Hakan Türksoy
Daniska

Kim ne derse desin hayatımızın parçası olan iki sektör var. Biri GSM operatörleri, diğeri dijital platformlar.

GSM operatörlerinin müşteri hizmetlerine ulaşmak adeta deveye hendek atlatmak,  dijital platformlara ulaşmak ise tereyağından kıl çekmek gibi...

GSM operatörlerinin her yerde bayii var. Bizi bayilerle baş başa bırakıyorlar.

Çünkü telefonla ikna etmek zor. Bazı GSM operatörleri bayilerindeki  eleman sayısını abarttı.

Öyle ki; bir bayide  çalışan elemanlarla iki halı saha takımı kurar, yedekleri de kenarda bekletirsiniz. Eleman sayısının fazla olması işsizliğin kol gezdiği günlerde iyi bir şey olsa da ne yazık ki bir çoğu primle geçinmek zorunda...

Daha kapıdan içeri girdiğinizde beş kişinin aynı anda "hoş geldiniz" demesinin neden bu.

Çünkü çok ikna çok pirim demek.  Bu iknalardan sonra bazı sorunların çıktığı iddia edilse de ümidi kestikleri an arkalarını dönmeleri anneleri, dedeleri yaşındaki insanların gücüne gidiyor...

Dijital platformlara ulaşmak kolay dedim ama bir talebinizi yerine getirmeleri hele aboneliğinizi iptal ettirmek aslanın gözüne parmak atmaktan daha zor(!)

Talebinizi alıyorlar sonra yetkili birimler arasında pin-pon topu gidip geliyorsunuz.  Bu arada hat kesiliyor, tekrar arıyorsunuz.  İki- üç gün sürdüğünü söyleyenler var. Sonunda yetkili karşınıza çıkıyor. Kimse müşterisini kaybetmek istemez. İkna etmek istemeleri çok normal. Ancak iki üç defa  "sizden memnun değilim, istemiyorum" demenize rağmen zorluk çıkarmaları insanı çileden çıkarıyor...

Sonunda kabul etmek zorunda kalıyorlar tabii. Fakat telefonu kapatmadan önce sizi çileden çıkartan eleman son bir istekte bulunuyor. 

Diyor ki; Müşteri memnuniyeti için aradıklarında bana yüksek puan verirseniz memnun olurum(!) Şimdi buna nedir? Bence "yüzsüzlüğün daniskası" denir.

Yazı Tarihi : 16.11.2020