Tekirdağ-İstanbul Arası 1 Saatin Altına İnecek

Tekirdağ’da düzenlenen görkemli bir törenle, Kınalı-Malkara Otoyolu Projesi’nin temeli atıldı. Tamamlandığında İstanbul-Tekirdağ arası ulaşım süresini 1 saatin altına, İstanbul-Çanakkale arası ulaşım süresini ise 3,5 saatten 2 saate düşürmesi planlanan proje, bölgenin ulaşım ağını güçlendirerek ekonomik ve sosyal kalkınmaya önemli katkılar sağlayacak.
Temel atma törenine Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Tekirdağ Valisi Recep Soytürk, AB Eski Bakanı ve Başmüzakereci Volkan Bozkır, Tekirdağ Milletvekilleri Mestan Özcan, Gökhan Diktaş ve Çiğdem Koncagül, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, AK Parti İl Başkanı Ali Gümüş ile çok sayıda protokol üyesi, bakanlık personeli, yüklenici firma yetkilileri, mühendisler ve işçiler katıldı.
Tören, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Ardından Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, otoyolun teknik detaylarını paylaştı. Gülşen, projenin 107 kilometrelik ana gövde ve 20 kilometrelik bağlantı yolları ile toplam 127 kilometre uzunluğunda olacağını ve 2027 yılında tamamlanacağını belirtti.
AK Parti Tekirdağ Milletvekili Mestan Özcan, yaptığı konuşmada otoyolun il için hayırlı olmasını diledi. Vali Recep Soytürk ise ulaşım sistemlerinin modern ekonomilerin temel taşı olduğunu vurgulayarak, “Kınalı-Malkara Otoyolu, Tekirdağ’ın tarımına, sanayisine, ticaretine ve turizmine önemli katkılar sağlayacak. Ayrıca bölgenin ulaşım imkanlarını artırarak ekonomik ve sosyal hayatı canlandıracak” dedi.
Vali Soytürk, otoyolun Çanakkale Zaferi’nin yıldönümü olan 18 Mart’ta temelinin atılmasını anlamlı bulduğunu belirterek, “Bu toprakları vatan yapan şanlı ecdadımızı rahmetle anıyorum” ifadelerini kullandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yaptığı konuşmada projenin tamamlanmasıyla İstanbul-Tekirdağ arası ulaşım mesafesinin 132 kilometreden 114 kilometreye düşeceğini, İstanbul-Çanakkale arası ulaşım süresinin ise 3,5 saatten 2 saate ineceğini açıkladı. Uraloğlu, “Bu proje sayesinde yıllık 2,3 milyar lira zamandan, 377 milyon lira akaryakıttan tasarruf ederek toplamda 2,7 milyar lira tasarruf sağlayacağız. Ayrıca karbon emisyonunu 23 bin ton azaltarak çevreye de katkıda bulunacağız” dedi.
Bakan Uraloğlu, Kınalı-Malkara Otoyolu’nun Marmara Otoyol Ringi’ni tamamlayacağını, Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü arasında kesintisiz bir bağlantı sağlayacağını ifade etti. Uraloğlu, projenin bölgenin lojistik ve sanayi potansiyelini artıracağını da sözlerine ekledi.
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ise Kınalı-Malkara Otoyolu’nun sadece bir yol projesi olmadığını, bölgenin kalkınmasına, ticaretin gelişmesine ve sanayinin büyümesine katkı sağlayacak stratejik bir yatırım olduğunu vurguladı. Yılmaz, “Bu proje, Tekirdağ’ı İstanbul’a, Çanakkale’ye, Kırklareli’ne ve Edirne’ye daha hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım ağıyla bağlayacak. Aynı zamanda bölgenin lojistik kapasitesini artırarak ülkemizin ekonomik dinamizmine yeni bir ivme kazandıracak” dedi.
Yılmaz, dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün stratejik önemine de değindi. “Kınalı-Malkara Otoyolu ile birlikte bu köprünün önemi daha da artacak. İstanbul’dan Çanakkale’ye kesintisiz bir ulaşım koridoru oluşturarak bölgenin sanayi, ticaret ve turizm potansiyelini artıracağız” diyen Yılmaz, projenin hızla tamamlanması temennisinde bulundu.
Konuşmaların ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz’a hediye takdim etti. Daha sonra protokol üyeleri, temel atma butonuna basarak projenin startını verdi.
Kınalı-Malkara Otoyolu, İstanbul-Edirne O3 Otoyolu’nun Kınalı Kavşağı’ndan başlayarak batıya doğru ilerleyecek. Tekirdağ’ın kuzeyinden geçip Şarköy’ün kuzeyini takip ederek Malkara’ya ulaşacak. Burada Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile birleşerek İstanbul’dan Çanakkale’ye kesintisiz bir ulaşım imkânı sunacak.
Proje kapsamında köprüler, üst ve alt geçitler, kavşaklar, otoyol hizmet tesisleri ve ücret toplama istasyonları da inşa edilecek. Otoyolun tamamlanmasıyla birlikte bölgede yeni yatırım alanları açılacak, sanayi ve lojistik sektörü güçlenecek ve istihdam artışı sağlanacak.
Kınalı-Malkara Otoyolu, Türkiye’nin ulaşım altyapısına önemli bir katkı sağlayacak. Proje, bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasını hızlandırırken, İstanbul’un trafik yükünü hafifletecek ve çevreye duyarlı bir ulaşım ağı oluşturacak.